På ski i Fernie

Jeg tilbrakte vinteren 2005 sammen med Jens Eirik i Fernie, British Columbia i Canada. På grunn av El Niño havnet mye av pudderet denne vinteren i California, men det ble mye bra telemarkskjøring i Canada likevel.

Skianlegget i fjellkjeden Lizard Range
Lizard Range sett fra Three Sisters. Fra venstre Currie Bowl, Polar Peak, Lizard Bowl, Cedar Bowl, Snake Ridge og Fish Bowl.
I Fernie traff vi Gaute, Flemming og Espen, også kjent som The Three Kings (Wayback Machine), som vi stod mye på ski med. De hadde også:

Bloggarkiv

Her er arkivert innhold av bloggen som opprinnelig fantes på www.komutoglek.com/ifernie/. Deler av den har også blitt arkivert av Wayback Machine.

På tur til Fernie vinteren 2005

Etter 5 år på skole i Trondheim og et halvt år i kjøleskapet til mor, er tiden kommet til vår lenge planlagte tur på ski.

Turen går til Canada, nærmere bestemt Fernie. Bygda ligger sør for Calgary, et lite steinkast fra grensen til USA. Fernie er ikke kjent for noe som helst, men det går rykter om at det snør noe veldig der (gjennomsnittlig snøfall er 875 cm pr år). I tiden før avreise har mye arbeid vært rettet mot hvordan vi skal få en connection mot "the information superhighway". Vi håper og tror at dette kan ordnes på en Internet cafe.

Ønsket vårt er at vi skal få lagt ut bilder og tekst regelmessig — så surfer dere innom med jevne mellomrom, er det selvsagt mindre å lese hver gang. Jeg har denne høsten tatt prosjektledelse fag, og har gjennom studiet lært meg å sette mål for et prosjekt. Vi har endel mål vi ønsker å oppnå i løpet av de fire månedene, disse er listet opp under. Håper også dere benytter gjesteboka (Wayback Machine) hyppig!

MÅL FOR TUREN TIL FERNIE

• En stk bil skal være kjøpt innen 07.01.2005. Ideelt sett skal bilen være av type pickup.
  • Alle deltakere på turen skal innen 12.01.2005 ha kjøpt hver sin cowboyhatt.
  • Stigi er fotografert utenfor Microsoft bygningen i pingvindrakt innen 19.04.2005.
  • Vi er fotografert sammen med Kari Traa innen 25.01.2005.

Postet av jensi, 12:13 Monday December 27, 2004

Vancouver

Her kommer foerste melding fra Canada. Turen over fjorden har gaatt veldig fint. Etter aa ha byttet plasser med to barn (slik at de kunne sitte naer sine foreldre), ble vi behandlet som om vi satt paa foerste klasse, men champagne og beauty-bags.

Etter to doegn her i Vancouver har vi funnet ut at dette er en kjempe by.. som vi haaper aa se mer av i april. Stigi har kjempe problemer med jet-lag, noe som egentlig kommer som et stort sjokk. Etter aa ha gaatt i 5 timer med sorte ringer rundt oynene og tidlig sengetid ... vaaknet vi begge opp kl 05.00 lokal tid. Vi er med andre ord ikke helt tilpasset tidsforskjellen.

Vi greide i gaar aa faa tak i en bil. Det ble ikke en pickup (som vi haapet paa), men en Honda Civic 1991 modell. Vet ikke om vi har blitt lurt, men han som solgte oss bilen var saa hyggelig at vi bare maatte ha den. Det neste naa er aa faa tak i kjettinger ... vi satser paa aa vaere paa vei mot Fernie litt utpaa dagen i dag.

Postet av jensi, 19:32 Friday January 07, 2005

Kommentarer

Ikke pickup? Det er det værste jeg har hørt. Det neste blir vel at dere kjøper snowboard istedenfor ski? :)

Postet av Erlend, 06:01 Saturday January 08, 2005

Endelig i Fernie

Da var vi fremme i Fernie. Kjoereturen gikk over all forventning. Litt langt og litt daarlig foere, men ikke noe problem naa naar vi er i Fernie. Her er alt bare bra! Leiligheten er kanskje i stoerste laget (sett fra en ski-boms staasted), men vi kan jo ikke akkurat klage paa det. Slutt paa tid her... snakkes

Postet av jensi, 12:56 Sunday January 09, 2005

Kommentarer

Må si at fargene på kjøkken fikk leiligheten til å minne litt om Nordre Jonsgate på et eller annet vis...

Postet av Erlend, 02:58 Thursday January 13, 2005

Sno i Fernie!

Ja naa har det snoedd ca 30 cm de siste par dagene her i bygda. Ikke saa mye sier folk, men foeltes ubeskrivelig godt i bakken i dag.

Mandag var vi paa tur til Calgary og Banff for aa plukke opp ski og bindinger. Turen gikk veldig greit, men vi var ikke hjemme igjen foer kl 02:00 natt til tirsdag. Tirsdag ble det en liten tur i bakken, men vi visste ikke helt hvor det var best, saa vi endte vel opp i litt feil del av bakken.

I dag var vi oppe tidlig og i bakken til aapningen. Vi bommet ogsaa i dag litt, men etter noen runder fant vi ut hvor vi skal gaa i morgen:)

Ellers er alt bare bra. Det er kaldt (-25 grader) naa, men det skal bli varmere etter helgen.

Kos dere med vinteren i Norge!!

Postet av jensi, 18:03 Wednesday January 12, 2005

Kommentarer

Vi har 5 grader her, så en aldri så liten differanse på 30 grader... :)

Og så har vi æøå og :)

Postet av Erlend, 04:52 Thursday January 13, 2005

Unaturlig kalde temperaturer!

I gaar gjorde vi ett forsoek paa aa dra opp i bakken. Det var paa morgenkvisten -33 grader nede i bygda, og vi antok at det 1000 meter oppe i fjellene ville vaere litt kaldere:) Etter aa ha kledd paa oss utallige lag med varme plagg dro vi avgaarde mot bakkene (Utrolig nok saa startet bilen ogsaa, men den liker ikke saa lave temperaturer). Det ble ikke saa veldig mye skikjoering paa oss, problemet var rett og slett at det ikke er plass til ekstra sokker i telemarkstoevlene. Vi endte etter et par turer opp paa en kafe i bunnen av bakken.

Etter en lang kopp med kaffe og en god prat med en engelskmann - som var paa ukes ferie til Fernie for aa staa paa ski i de groenne og blaa bakkene, bestemte vi oss for at det sikkert var varmere hjemme!

Vi spiste pasta med tomatsaus til middag (5 dagen paa rad - skal skifte til noe annet naa), og varmet opp til pubrunden med daarlige tvserier.

Fra i morgen av skal det bli varmere og snoeen skal igjen begynne aa falle. Vi gleder oss!

Vi har telefon, og nummeret er 001-250-423-7292 (001 tror jeg er retningsnummeret fra Norge til Canada) - husk dere ligger 8 timer foran oss.

Postet av jensi, 11:13 Saturday January 15, 2005

Drittvaer og frustrasjon

For to dager siden falt snoen som bare det her i Fernie. 25 cm snoe falt i loepet av ett doegn. Flere av omraadene i bakken hadde vaert stengt om dagen (skredfare), saa vi gledet oss til en fantastisk dag paa ski naar omraadene igjen aapnet. Vi vaaknet opp tidlig for aa faa noen gode turer foer all snoen igjen ble oppkjoert. I loepet av natten skjedde det utrolige... vi vaaknet opp til +7 grader og regn!?!

Vet ikke helt hva som skjer i denne bygda, men paa to doegn gikk vi fra -30 grader til +7 ... helt sinnsykt. Det er visst noe som skjer et par-tre ganger i loepet av sesongen, men at det skulle skje akkurat naa naar var irriterende.

Litt frustrasjon er aa spore, men vi faar proeve aa finne paa noe (les. curling eller bowling). Stigi har enda ikke staatt opp, saa vi faar ta en diskusjon paa hva vi skal gjoere. Det tar noe noen dager aa bygge opp en puddermengde igjen... saa muligheten for aa finne paa noe er jo tilstede.

Hele BC har problemer for tiden. Store mengder snoe, med paafoelgende mildvaer gjoer skredfaren vanvittig. Mange veier er stengt som foelge av oversvoemmelse eller skredfare... saa vet ikke engang om vi kommer oss vekk fra Fernie:)

Kari Traa er naa her i bygda... saa vi faar se om vi faar hilst paa henne.

Postet av jensi, 10:39 Wednesday January 19, 2005

Snoe i sikte...

Det har vaert noen irriterende dager den siste tiden. Ikke noe ny snoe og mildt vaer. Jeg var faktisk paa joggetur i shorts paa fredag. Ikke at en treningsbukse hadde vaert bedre, men det hadde jeg ikke.

Fredag kveld dro vi paa ishockey kamp mellom Fernie Ghostriders og Kimberley. Der var det faktisk utrolig mye folk aa se. Tror neste hele bygda var samlet for aa se lokaloppgjoeret. Akkurat der og da trodde jeg faktisk at Ghostriders var gode, men saa feil kan man ta. Beruset og i godt humoer inntok lokalbefolkningen hallen i haap om aa faa se minst en slosskamp. Og slosskamp ble det - hele tiden. Hver gang dommeren stoppet kampen, endte det i slosskamp. Det var veldig underholdende i en periode, men saa ble det bare kjedelig. Vi gikk foer den tredje perioden.

Ellers har vi denne helgen sendt vaare tanker til de fire nordmennene som reiste til Fernie for aa staa paa ski denne uka. De opplevde -30 i starten av uka og regn og +7 grader i slutten av uka. Tror de reiste hjem i gaar... med minner om en halv dag god skikjoering.

Naa kommer det endelig normale temperaturer her.. da kommer alltid snoen. Ser iallefall lovende ut...

Postet av jensi, 08:25 Monday January 24, 2005

Alternative aktiviteter...

Vi har enda snoemangel her i Fernie. Ikke saa morro lenger, men vi gjoer hva vi kan for aa finne paa ting. Paa tirsdag dro vi paa pudderjakt til Lake Louise. Vi startet tirsdag morgen kl 06:00 med en full termos med kaffe og litt lite soevn. Turen nordover tok 4 timer og var absolutt ikke verdt det. Lake Louise er et sted hvor de sjeldent opplever plussgrader paa vinteren, men det hadde de denne gangen... Vi kjoerte noen turer foer vi bestemte oss for aa dra videre til Kicking Horse... ogsaa kjent for store pudder begivenheter. Etter en times kjoering var vi der... og etter fem minutter var vi paa vei hjem igjen til Fernie.

Etter daarlige resultat under pudderjakten maate vi finne paa andre ting aa bedrive tiden med. I gaar gikk turen mot en hoeg topp som ligger rett utenfor Fernie. Utfra kartet skulle toppen vaere 2400 meter. Naa viste det seg (selvfoelglig) at det var ganske gode snoemengder i hoeyden, kombinert med at vi ikke fant stien som foerte opp, saa naadde vi ikke toppen. Vi naadde en topp da, men det var ikke den paa 2400 meter:) Naar vi ikke naadde toppen provde vi aa finne alternative veier ned fjellet. Det raskeste var uten tvil aa skli paa rompa ned bratte snoesider. Det gikk faktisk veldig fort! Uheldigvis klarte Stigi aa skade kneet da han proevde aa evakuere fra glidende til staaende figur i et forsoek paa aa unngaa aa gli over noen steiner. Kneet til Stigi traff uheldigvis en av steinene.. Det gaar bra med pasienten. Noen dager i ro - saa blir det nok bra. Det er lagt ut litt bilder fra turen.

Postet av jensi, 10:23 Saturday January 29, 2005

Kommentarer

kjipt aa hoere at snoene lar vente paa seg, men sist gang jeg sjekket var det bare januar, saa dere har jo ett par maaneder igjen...

Postet av Audun, 23:19 Sunday January 30, 2005

Kjedelig med snøen, men kjekt å se at dere i det minste har en frisk tv-bingo å fordrive tiden med

Postet av Erlend, 23:46 Sunday January 30, 2005

Endelig pudder

Himmelen aapnet seg i helga, og Fernie forandret seg fra vaarstemning og plussgrader til skikkelig vintervaer paa ca. 12 timer.

Sist uke spaserte folk rundt i byen kun ifoert t-skjorte og shorts, og skateparken ble flittig brukt. Naa er situasjonen derimot som normalt, dvs. gatene i sentrum har fatt meterhoeye midtrabatter i form av broeytekanter.

Ellers er Jens Eirik ute og forsyner seg av pudderet i en av bowlene (i skianlegget), mens jeg sitter og sturer paa en Internett-kafe. Sola skinner og himmelen er knallblaa.

Postet av stiginge, 11:08 Monday February 07, 2005

Mer snø og Internett

Hei alle sammen!

Forrige helg falt det ca 60 cm med snø her i Fernie, og det på 36 timer. Det hjalp veldig på i bakken. I dag sto jeg opp til nye 5 cm med snø. Ikke veldig mye, men nok til at jeg kom meg opp i bakken. Etter noen minutter der oppe begynte det å snø noe vanvittig. Nå er klokken 14:30 lokal tid og til nå i dag har det sikkert falt 25 cm snø. Ulempen når det snør så tett er at skipatruljene stenger områder i bakken pga. skredfare. De jobber nå med å sprenge vekk snø der det er farlig, og så åpner de opp områdene igjen i morgen... da blir det bra!!

I går ble Stigi og meg selv veldig lei det brødet de selger her i Canada. For første gang (for begge to) siden brødsløyden bakte vi brød. To grove brød som faktisk smakte veldig bra.

Ellers så legger sikker folk merke til at jeg nå kan skrive æøå ... det er av den enkle grunn at vi har fått PCen vår på Internett. Det er noen i nærheten her som har et ukryptert trådløst nett :) Gleden er stor!! .. håper de ikke legger merke til at vi bruker det.

Postet av jensi, 13:25 Sunday February 13, 2005

Største pudderopplevelse til nå

I dag hadde vi første spor i Cedar Bowl, med ca. 30 cm pudder. Ikke så altfor mye, men nok til at vi kunne dra på nedover bakkene uten å bekymre oss for eventuelle ujevnheter under pudderet. Vi befant oss tilfeldigvis ved toppen av Cedar Bowl da de åpnet den for første gang etter siste snøfall. Frihetsfølelsen ved å sette de første sporene i terrenget var fantastisk. Ellers var det også sol hele dagen, og temperaturen var behagelig.

Bakken var full av folk, og mange var på pudderjakt. Det resulterte i at det ble oppkjørt rimelig fort, og etter at pudderet forsvant rant vi rundt for å rekognisere. Det er fortsatt ett område som ikke har vært åpent siden før siste snøfall, og derfor er det viktig å planlegge mulige ruter for neste gang.

Postet av stiginge, 15:00 Tuesday February 15, 2005

Hei!

Har bestilt billetter til Fernie naa! Kommer 12 og drar 17...haaper det passer. PUUUUUUDDDDERRRR!!!!!

Postet av Audun, 22:06 Wednesday February 16, 2005

Passer veldig bra det... vi gleder oss til besøk!!

Postet av jens eirik, 23:11 Wednesday February 16, 2005

Lite ny snø... men kan ikke klage.

På fredag snødde det nye 14 cm, men det er alt vi har fått den siste uken. Ser også ut til at det blir lite snø denne uken, men vi kan ikke klage. Vi har det som kalles strålende vær. Audun (min bror) klager for tiden over mye regn i Phoenix (Arizona) årsaken er faktisk et kraftig høytrykk over oss, som presser nedbør nedover California og Arizona. Vi skulle gjerne ha byttet, men det må jo gi seg.

All pudder i skianlegget er mer eller mindre oppkjørt. Det betyr at alle som vil ha pudder må begynne å vandre. Skianlegget består av fem bowler, men vandrer du ut av skianlegget kommer det nye bowler på rekke og rad. Vi var i dag i Fish bowl, som er en kort trasketur ut av skianlegget. Det var ikke veldig oppkjørt der, så vi hadde et par turer ned bowlen i 35 cm pudder. Det tar ca 1 time og 15 minutter å gjennomføre turen, så det er ikke mulig å få til så mange turer i løpet av en dag... men er du på jakt etter pudder så er det prisen du må betale. Tidligere på dagen var vi i et område som ligger i Siberia bowl. Veldig mye fint der også, men litt mer anstrengende gåtur.

I morgen skal vi ta turen videre forbi Fish bowl til en ny bowl, som jeg ikke vet navnet på. Litt lenger gåtur, men desto mindre oppkjørt. Har lagt ut bilder fra dagen i dag, og kommer nok til å ta litt bilder i morgen også. Skal få lagt ut dem også. Kos dere i Norge eller hvor dere befinner dere!!

Postet av jensi, 15:57 Monday February 21, 2005

Fantastisk topptur!!

Etter utallige dager med sol og blå himmel var det lite håp om å finne noe urørt pudder. Vi har lenge sett på en side utenfor anlegget, og i dag var dagen for å gjennomføre turen. Vi fikk følge av tre hyggelige nordmenn som også tilbringer sesongen her i Fernie. Vi startet i 10:30 tiden å traske ut av anlegget og inn i ukjente områder. Siden så veldig bra ut, så vi startet å traske oppover. Etter flere timer med skiene på ryggen, var vi på toppen. Etter et par svinger ut av toppen ble snøen veldig bra, og alle fem konkluderte med at dette hadde vært en fantastisk tur.

Vi brukte litt tid på å komme ut av bowlen igjen, og endte opp på parkeringsplassen i tre tiden. En hel dag, endte opp i en fantastisk tur. Det er lagt ut noen bilder av turen her, men vi håper at Gaute, Flemming og Espen kan supplere oss med litt bilder i fart. Vi tar litt for lite bilder når vi kjører, og vi skal prøve å bli bedre til det.

Ellers går alt bare bra i Fernie. Vi har hatt litt for mange soldager, og venter i spenning på neste uke. På værvarselet ser det ut som det skal begynne å snø i midten av neste uke, og vi håper det kommer masse.

Postet av jensi, 17:41 Friday February 25, 2005

Lite nytt...

Det går litt tid mellom hver oppdatering på siden her, men grunnen er rett og slett at det ikke er så mye å skrive om. Det har falt 1 cm snø på ca 1 måned her. Ikke veldig bra med andre ord. Vi har i prinsippet hatt en perfekt norsk påske i en måned nå. Veldig bra hvis du skal jobbe med å bli brun!

På tirsdag dro vi til Kicking Horse (Golden BC) sammen med Flemming, Espen og Gaute. Rykte gikk ut på at det hadde snødd 20 cm der. Om det var 20 cm eller 6 cm skal være usagt, men vi fikk et par rimelig fine turer. Etter fullført økt gikk turen østover til Calgary. Vi fikk tildelt ett 6 mannsrom på et vandrehjem i downtown Calgary. Det store målet med onsdagen var å få tak i Cowboyhatt. Det var ikke noe problem siden Calgary er cowboy-hovedstaden i Canada. De var jo selvsagt mye dyrere enn de du finner på leketøysbutikker i Norge...

Etter iherdig shopping, gikk turen hjem til Fernie. Flemming hadde allerede endret flybilletten hjem, så når jeg å skriver dette sitter han nok på flyplassen og venter på flyet sitt hjem til Norge. Påsken i Norge fristet nok mer.

Vi sitter nå og venter på snø... trolig kommer det noe i helgen, men Weather Network greier aldri å bestemme seg, så da er vel det beste å bare vente og se. Audun med to kompiser kommer på besøk til helgen. Det blir morro. Jeg skal plukke dem opp i Montana på lørdag og frakte dem i Honda Civic'en ... det kan bli trangt!! Kan foreløpig ikke by på så mye nysnø for gutta, men hvis det faller noe i løpet av helgen kan det bli bra.

Håper alle har det bra hjemme. Og Øystein - du får ha lykke til på konserten tirsdag. Du satser vel på fullstappet Folken antar jeg! Skulle gjerne vært der.

Det er lagt ut noen bilder fra turen til Calgary, med og uten cowboyhatt!

Postet av jensi, 12:27 Thursday March 10, 2005

Spring Break besøk og nysnø

Vi har siden lørdag hatt spring break besøk fra USA. Audun (min bror) kom på besøk med to studievenner. De fikk ikke de beste skiforholdene, men vi var i bakken hver dag og hadde det veldig fint. Jeg kjørte dem til flyplassen i dag. Veldig synd at de gikk glipp av det 40 cm snøfallet som kom fra i går til i dag. Snøfallet er det største på en og en halv måned, og gjør stemningen litt lettere her i bygda. Vi begynte å bli litt redd for at det ikke skulle komme mer snø, men nå ser det straks mye bedre ut.

Hvis mildværet kommer inn for alvor igjen nytter det nok ikke å sitte her å vente på snø lenger. Da er det mulig vi tar oss en road trip i USA. Vi er invitert til Phoenix, så kanskje vi tar noen dager i varmen der nede. Foreløpig blir vi her og koser oss i nysnøen.

Håper alle får en fin påske, for det kommer vi til å ha!

Postet av jensi, 19:36 Thursday March 17, 2005

64 cm med nysnø

Etter lang venting har snøen startet å falle her i Fernie. Siden onsdag kveld har det falt 64 cm og mer er i vente. Vi har hatt noen fantastiske dager på ski, og vi vet at også de neste dagene vil bli veldig bra. Deler av anlegget var i dag stengt pga. skredfare, men de vil trolig åpne i morgen.

En stor fordel nå er at det nesten ikke er mennesker igjen i anlegget. Mange har gitt opp skisesongen og dratt herfra, andre har sikkert funnet på andre ting å bruke tiden på. Resultatet er at det ikke er så veldig mange som kjemper om pudderet. Noe som er en veldig fordel!

I dag hadde vi flere veldig fine turer i Cedar bowl sammen med Espen og Gaute. Og det er lagt et par bilder fra dagen i dag. Vi skal få lagt ut flere bilder i morgen.

Fortsatt god påske!

Postet av jensi, 18:33 Monday March 21, 2005

Packed powder

Det er fortsatt bra med urørt snø i høyden, og i dag gikk turen opp til Cedar Ridge med formål å kjøre ned øvre del av Cedar Bowl. Siden det ikke går heis opp dit tok vi beina fatt sammen med Espen og Gaute. Forholdene var såpass bra at vi gikk opp to ganger etter hverandre før vi tok lunsj (det var solskinn hele dagen). Både Jensi og meg selv fikk noen skikkelige fall på turene nedover, men vi landet i alle fall mykt.

Etter lunsj bestod turfølget av Espen, Olav, Jensi og Stigi. Målet var Fish Bowl som ligger rett utenfor skianlegget (man trenger ikke gå oppover for å komme seg over dit). Turen ned var bra, men den slo ikke turene i Cedar Bowl som vi hadde tidligere på dagen.

På kjøreturen hjem satte vi ny rekord ved å presse fem par ski og fire personer inn i den trofaste Civic'en vår.

Nye bilder er lagt til i galleriet ( Wayback Machine ) .

Postet av stiginge, 17:45 Friday March 25, 2005

74 cm snø på 48 timer

De siste to døgnene har det falt utrolige 74 cm med snø i de høyere delene av anlegget. Nede i bygda har nedbøren falt som regn eller sludd. Problemet med et så stort og vått snøfall er at skredfaren blir enorm. Bare en liten del av anlegget har vært åpen, og resten av anlegget vil trolig ikke åpne før om et par dager.

Lørdag feiret vi Stigi sin bursdag med stor pølsefest. Vi hadde kjøpt inn 60 pølser og inviterte tre andre nordmenn på skikkelig norsk bursdagsfeiring. Vi greide ikke spise opp 30 pølser engang, så vi ender nok opp med å spise pølse i mange dager fremover:)

Håper alle har hatt en fin påske i Norge!

Postet av jensi, 13:36 Monday March 28, 2005

104 cm snø på 96 timer, men...

De siste dagene har vært helt fantastiske her i Fernie. Det har falt store mengder snø den siste tiden... 104 cm på 96 timer for å være helt presis. Nå ser det ut som at mildværet skal komme igjen. I morgen er det meldt pluss 9 grader, og på fredag skal det regne. Sesongen begynner helt klart å gå mot slutten. Etter to uker med fantastisk skikjøring begynner vi nå å bli fornøyde. Etter en kort samtale i dag morges bestemte vi oss for å bruke slutten av uka her til å pakke sakene, for så å ta turen mot Vancouver. Vi har lyst å tilbringe noen dager i Vancouver før vi reiser hjemover, men vi håper å komme oss hjem til neste helg.

Postet av jensi, 14:41 Wednesday March 30, 2005

Endring i planene..

Vi er naa i Vancouver, og skulle egentlig proeve aa faa et tidligere fly hjem til Norge. Det fikk vi, men ikke i neste uke som oensket var. Den nye returen er 18. april!! Det var ikke mulig aa faa tidligere fly hjem. Vi har naa bestemt oss for aa ta en road-trip i USA. Vi kommer til aa kjoere soerover til Arizona. Skal faa lagt ut bilder og nye kommentarer naar vi kommer dit.

Postet av jensi, 20:19 Saturday April 02, 2005

Sol og 30 grader!

Etter over 30 timer med kjoering er vi naa i Phoenix Arizona. Det ble litt mye motorvei, men naa gleder vi oss over sol og varme. Med gode 30 grader og bading blir dette en veldig fin avslutning paa turen. Paa mandag morgen tar vi turen nordover igjen, men da i litt mer road trip stil... route 66 og biltur oppover langs stillehavet staar paa programmet. Skal faa lagt ut bilder etterhvert.

Postet av jensi, 20:06 Wednesday April 06, 2005

Hjemme igjen i Stavanger.

Vi er nå hjemme igjen i Stavanger. Etter 30 timer på reisefot smakte det godt med grovbrød og brunost. Det er lagt ut noen bilder fra de siste to ukene på galleriet.